Πολιτική

Απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε δημοσίευμα του «Documento» για το Ταμείο Ανάκαμψης

Ανακοίνωση – απάντηση στη δημοσίευμα της εφημερίδας “Documento” για το Ταμείο Ανάκαμψης και το σύστημα ERTMS εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το προσχέδιο που στάλθηκε στην Κομισιόν, τρεις ημέρες μετά τις εκλογές της 21ης Μαΐου, για το έργο την ολοκλήρωση του έργου τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, εξαφανίζει από τα προαπαιτούμενα για το Ταμείο Ανάκαμψης την υποχρέωση πλήρους ανάπτυξης του συστήματος ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας) στο κεντρικό δίκτυο ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσαλονίκη – Ειδομένη), ενώ αφαιρεί από το σκέλος της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου τα τμήματα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών  – Κιάτο. 

Σε απάντηση του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει:  “Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής. Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF).

Σε ό,τι αφορά στο έργο του ΤΑ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους.

Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση. Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ”.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Καυγάς Γιαννούλη – Βούλτεψη on air: «Αυτό δεν είναι διάλογος, είναι προπαγάνδα» – Πέταξε το μικρόφωνο και έφυγε
Η κόντρα μεταξύ της Σοφίας Βούλτεψη και του Χρήστου Γιαννούλη ξεκίνησε όταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ άσκησε κριτική για τις τετραήμερες χειμερινές διακοπές του πρωθυπουργού με την βουλευτή της ΝΔ να απαντά
Καυγάς Βούλτεψη - Γιαννούλη on air 30
ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση κατά την έξοδο των εκδρομέων προσπάθησε να δημιουργήσει συνθήκες αγανάκτησης ενάντια στους αγρότες
Σε κάθε περίπτωση, στην Χαριλάου Τρικούπη ζητούν λύση στο αγροτικό, που θα καλύψει τόσο τον βραχύ ορίζοντα, όσο και τον μακροπρόθεσμο, κάτι που απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό
Το σήμα του ΠΑΣΟΚ
Νίκος Ανδρουλάκης και ΠΑΣΟΚ ετοιμάζονται για εξόρμηση πόρτα – πόρτα: Σε εγρήγορση ακόμα και τις γιορτές
Την ίδια ώρα, αναμένεται να ανασκουμπωθούν και τα συνεδριακά όργανα, καθώς σύμφωνα με τον Νίκο Ανδρουλάκη, το Συνέδριο του κόμματος θα γίνει τον ερχόμενο Μάρτιο
Τα κάλαντα στον Νίκο Ανδρουλάκη 8