Πολιτική

Ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις διαφημίσεις στα τηλεοπτικά κανάλια

Στη θέσπιση ξεκάθαρων κανόνων σε έναν χώρο που ταλανίζεται από αδιαφάνεια και προνομιακές σχέσεις στοχεύει η κυβέρνηση, σύμφωνα με το νομοσχέδιο για τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης του διαφημιστικού χρόνου, το οποίο τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Επικρατείας, η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα θα λειτουργήσει ως ένα «χρηματιστήριο» μέσω του οποίου κάθε ενδιαφερόμενος θα έχει πρόσβαση με διαφανή τρόπο στη διαφημιστική αγορά. Σε πρώτη φάση, στο σύστημα θα ενταχθούν τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που θα προκύψουν από τη δημοπρασία για τις τηλεοπτικές άδειες και τα κανάλια της ΕΡΤ, δεδομένου ότι αυτά απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης.

Σε δεύτερο χρόνο, θα εξετασθεί η προοπτική ένταξης επιπλέον καναλιών. Τα κανάλια θα μπορούν να διαπραγματευθούν τις τιμές πώλησης όπως επιθυμούν, ορίζοντας τα ίδια τις τιμές εκκίνησης και επιλέγοντας στη συνέχεια την καλύτερη τιμή. Όπως υπογραμμίζουν πηγές του υπουργείου, με αυτό τον τρόπο θα αφαιρεθεί η δυνατότητα των media shops ή των μεγάλων χορηγών να κατευθύνουν τη διαφήμιση στα ανάλογα ΜΜΕ που τους παρέχουν μεγαλύτερη επιβράβευση. Στόχος, η κατάργηση της υφιστάμενης στρέβλωσης της αγοράς με τις επιστροφές, τα πιστωτικά σημειώματα, τις καθυστερήσεις πληρωμών και τις απαιτήσεις για τεράστιες πιστώσεις εκ μέρους ΜΜΕ. Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, δεν θα υπάρξει καμία παρέμβαση στην ελευθερία των Μέσων να προσδιορίζουν τις τιμές στη διαφημιστική αγορά. Ωστόσο η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα θα παράσχει άμεση πρόσβαση στη Γενική Γραμματεία Εσόδων με προφανή τον θετικό φορολογικό αντίκτυπο.

Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο θα καταργήσει τη σχετική ρύθμισης της κυβέρνησης Σαμαρά, (τροπολογία η οποία είχε κατατεθεί στα θερινά τμήματα της Βουλής χωρίς διαβούλευση και έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους) και η οποία οδηγούσε στο βίαιο κλείσιμο επιχειρήσεων με υψηλή τεχνογνωσία στο χώρο της διαφήμισης.

Υπενθυμίζεται ότι η δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 15 Ιουλίου, ενώ στο μεσοδιάστημα θα υπάρξουν συναντήσεις αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών με τους αρμόδιους φορείς. Η μετάβαση στο νέο πλαίσιο θα υλοποιηθεί σε βάθος εξαμήνου, ενώ θα υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση για την παράταση του ισχύοντος τιμολογιακού καθεστώτος στη διαφημιστική αγορά.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Κωστής Χατζηδάκης και Κώστας Τσιάρας σε κτηνοτρόφους: «Σύντομα συγκεκριμένες πληρωμές» – «Αν δεν γίνουν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα»
«Καταλαβαίνουμε την πίεση, που έχουν και οι γεωργοί μας και οι κτηνοτρόφοι μας, αλλά κι εμείς έχουμε αντίστοιχη πίεση από την πλευρά των Βρυξελλών», σημείωσε, ανάμεσα σε άλλα, ο κ. Χατζηδάκης
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας σε συνάντηση με κτηνοτρόφους
Ελλάδα και ΗΠΑ υπέγραψαν κοινή διακήρυξη οικονομικής ασφάλειας με τη «σφραγίδα» Τραμπ – Τι προβλέπει η συμφωνία
Στην Αθήνα «φυτεύτηκε» ο πνευματικός σπόρος που άνοιξε τον δρόμο για την επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης που βιώνουμε σήμερα, τόνισε η πρέσβης των ΗΠΑ, Κίμπερλι Γκιλφόιλ
Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας υπέγραψαν η Ελλάδα και οι ΗΠΑ στο Ζάππειο Μέγαρο