Πολιτική

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο – Αναλυτικά όλες οι παρεμβάσεις

Αναβάθμιση των σιδηροδρόμων με σύγχρονα εργαλεία αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια και διαφάνεια σε κάθε διαδρομή

Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο -προς συζήτηση και ψήφιση- του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τους σιδηρόδρομους με τίτλο «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόμων, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων και της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε. και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο που πρόκειται να ψηφιστεί είναι ένα σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρόμου, που έρχεται να καλύψει συσσωρευμένες αδυναμίες και να θεμελιώσει μια νέα εποχή ευθύνης, διαφάνειας και τεχνολογικής επάρκειας.

Το σχέδιο νόμου, όπως το παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, οργανώνεται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες:

1. Αναβάθμιση δομών ασφάλειας και τεχνολογικής εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου

  • Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, που θα λειτουργεί ως «πύργος ελέγχου» του σιδηροδρόμου, με δυνατότητα real-time παρακολούθησης του συνόλου του δικτύου, άμεσης καταγραφής εντολών και συμβάντων, και ενεργοποίησης μηχανισμών ακινητοποίησης συρμών σε περίπτωση κινδύνου.
  • Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών σε θαλάμους οδήγησης αμαξοστοιχίας, σταθμαρχεία και κρίσιμες υποδομές, καθώς και αυτοματοποιημένο λογισμικό εποπτείας.
  • Ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης Railway.gov.gr, με ενσωματωμένο γεωεντοπισμό μέσω HEPOS (ακρίβεια έως 5 εκατοστών) και προβολή της θέσης κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο.
  • Καθιέρωση Ψηφιακού Μητρώου Σιδηροδρομικών Δεδομένων και ηλεκτρονικού συστήματος alerts για παραβάσεις του Κανονισμού Κίνησης.

2. Θέσπιση νέων ασφαλιστικών δικλείδων, συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και αυστηρότερη εκπαίδευση, αξιολόγηση και κυρώσεις για το σιδηροδρομικό προσωπικό

  • Υποχρεωτικές ψυχομετρικές, ιατρικές και λειτουργικές δοκιμασίες για όλους τους εργαζομένους σε κρίσιμα καθήκοντα, σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις.
  • Καθιέρωση του θεσμού του Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας, με ρόλο διευθυντή της αμαξοστοιχίας, δυνατότητα παρέμβασης και ακινητοποίησης σε περίπτωση παραβίασης ή αδυναμίας μηχανοδηγού.
  • Σύστημα κατηγοριοποίησης παραβάσεων και παρακολούθησης της συμπεριφοράς κάθε υπαλλήλου, με δυνατότητα απομάκρυνσης και, σε περίπτωση ολιγωρίας της εταιρείας, αναστολής άδειας λειτουργίας.
  • Συμμόρφωση με ευρωπαϊκό πλαίσιο ως προς την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

3. Νέα εταιρική δομή στον ΟΣΕ και οργανωτική ενίσχυση κρίσιμων φορέων

  • Μετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.», με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, δυνατότητα προσλήψεων με ευέλικτες διαδικασίες και δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα ή το εξωτερικό.
  • Οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με ταχεία στελέχωση και σύσταση Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών.
  • Θέσπιση Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κρατικών και ιδιωτικών.

Με το σχέδιο νόμου αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει ένα ουσιαστικό βήμα για να αλλάξει όσα κρατούν πίσω τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στόχος είναι να λειτουργεί με κανόνες, να στηρίζεται σε σύγχρονα εργαλεία και να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και διαφάνεια σε κάθε διαδρομή.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Χρυσοχοΐδης σε Κωνσταντοπούλου: «Μας λέτε για “γνωστούς-άγνωστους”, χρόνια τώρα, καλλιεργώντας θεωρίες συνωμοσίας»
«Είναι πάρα πολύ παραβατικοί, και είναι πολύ δραστήριοι στο να προκαλούν ζημιές σε βάρος των πολιτών, είτε των περιουσιών τους, μέχρι το να ζημιώνουν το δικαίωμα του συνέρχεσθαι»
Μιχάλης Χρυσοχοϊδης
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα αναθέσει σε ιδιωτική εταιρεία τον καθαρισμό του μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη – Τι προβλέπει η τροπολογία
Οι αρμοδιότητες της συντήρησης για το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη περνούν στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και της φύλαξης στην Ελληνική Αστυνομία
Μνημείο Άγνωστου Στρατιώτη
11
Συνάντηση Γιώργου Γεραπετρίτη με τον Χακάν Φιντάν στο Λουξεμβούργο: «Θέματα κυριαρχίας είναι εκτός συζήτησης»
Σχετική ανάρτηση έκανε το Υπουργείο Εξωτερικών με μια φωτογραφία από τη συνάντηση - «Οι διχόνοιες μόνο καταστροφικά αποτελέσματα μπορούν να έχουν» είπε νωρίτερα ο Γιώργος Γεραπετρίτης
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Μελλοντικές απειλές μπορεί να μην έρθουν από την Ανατολή αλλά και από το Νότο» - Η συνέντευξη Τύπου των ηγετών της MED9 στη Σλοβενία
Η Ελλάδα προσδοκά να ξεκινήσει μία πρώτη συζήτηση για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών αλλά και άλλα θέματα κοινού ενδιαφέροντος, όπως η συνδεσιμότητα, η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το Μεταναστευτικό και η πολιτική προστασία
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Μελλοντικές απειλές μπορεί να μην έρθουν από την Ανατολή αλλά και από το Νότο» – Η συνέντευξη Τύπου των ηγετών της MED9 στη Σλοβενία
5
Ασέβεια του Βρετανικού Μουσείου: Παρέθεσε δείπνο στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα – Μικ Τζάγκερ και Νάομι Κάμπελ ανάμεσα στους καλεσμένους
«Τέτοιες ενέργειες είναι προσβλητικές για τα πολιτιστικά αγαθά και θέτουν σε κίνδυνο τα ίδια τα εκθέματα» σχολιάζει η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη
Βρετανικό μουσείο 46