Πολιτική

Τέμπη: «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια» – Η εισήγηση βόμβα του πρώην προέδρου του ΟΣΕ στον Κυριάκο Μητσοτάκη

Τι πρότεινε με υπόμνημά του στο Μέγαρο Μαξίμου λίγο πριν παραιτηθεί ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης

Την διακοπή όλων των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας εισηγήθηκε, έναν χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα (1.2.25) της εφημερίδας «Τα Νέα».

Όπως γράφει στη στήλη του ο αρθρογράφος των «Νέων», Γιώργος Παπαχρήστος, σύμφωνα με την πρόταση του πρώην προέδρου του ΟΣΕ στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, θα πρέπει να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Παπαχρήστο, «η πρόταση είναι το αποκορύφωμα της πλήρους αποτύπωσης της κατάστασης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Γιάννο Γραμματίδη, ο οποίος διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με την εντολή να εισηγηθεί τις άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής κίνηση των τρένων στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας».

«Η πρόταση Γραμματίδη, η οποία ειρήσθω εν παρόδω δεν έχει γίνει ακόμα αποδεκτή, διατυπώνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα το οποίο ο κ. Γραμματίδης απέστειλε, όχι μόνο στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, αλλά κατά πληροφορίες και στο Μέγαρο Μαξίμου», τονίζει ο αρθρογράφος των «Νέων».

Και συνεχίζει: «Κατά την πρόταση Γραμματίδη, αποτέλεσμα όπως προαναφέρεται ενδελεχούς μελέτης της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής, αλλά και -κυρίως- σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο. Ήτοι μεταφορά αποκλειστικά φορτίων πρώτων υλών και εμπορευματοκιβωτίων.

Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.

Όπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισα».

Με λεωφορεία η μεταφορά των επιβατών

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης εκφράζει και τον προβληματισμό του, για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας.

Και κάνει λόγο για «ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Ο κ. Γραμματίδης υποστηρίζει επίσης ότι το μεταφορικό έργο, από την πιθανή απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο δίκτυο, θα μπορούσε να εκτελεστεί οδικώς με λεωφορεία τα οποία θα διαχειρίζεται η Hellenic Train. Και επικαλείται ένα σχετικό προηγούμενο στην Πολιτεία της Ιντιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η εκτεταμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της πολιτείας οδήγησε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών, και τη δρομολόγηση λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών», γράφει ο Γιώργος Παπαχρήστος και επισημαίνει:

«Όπως προαναφέρθηκε, η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στην πρόταση Γραμματίδη, και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο διαπρεπής νομικός δεν κλήθηκε να δώσει κάποιες περαιτέρω εξηγήσεις αναφορικά με το υπόμνημά του, αλλά και την ίδια την προαναφερόμενη πρόταση-βόμβα».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Δόμνα Μιχαηλίδου και Χάρης Δούκας στα «κάγκελα» για τα πατίνια στην Αθήνα: «Η πόλη ανήκει σε όλους» – «Είναι θέμα υπουργείου»
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας καλεί τον Δήμο Αθηναίων να προχωρήσει άμεσα σε ρύθμιση με στόχο την προστασία πεζών και ΑμεΑ
Δόμνα Μιχαηλίδου και Χάρης Δούκας 9
«Η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι αρωγός της Μονής Σινά» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελετή ενθρόνισης του νέου Αρχιεπισκόπου
«Η Ελληνική Κυβέρνηση θα στέκεται πάντα δίπλα στο Ιερό Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης, θα το στηρίζει, έτσι ώστε να διαφυλάξει στην αιωνιότητα αυτό το ιδιαίτερο και ξεχωριστό καθεστώς το οποίο μας κληροδοτήθηκε από τους προγόνους μας»
«Η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι αρωγός της Μονής Σινά» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελετή ενθρόνισης του νέου Αρχιεπισκόπου
Καρανίκας για Επιστημονικό συμβούλιο Τσίπρα: Ακραία θλίψη – Θεωρεί ότι είμαστε χαζοί
Ο Τσίπρας δεν έχει πολιτικά στελέχη από τον παλιό ΣΥΡΙΖΑ εκτός από το ραδιούργο του γραφείο που τον οδηγεί από ήττα σε ήττα τα τελευταία χρόνια και όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις
Νίκος Καρανίκας 13
Γερουλάνος και Διαμαντοπούλου για τις «γκάφες» Ανδρουλάκη: «Ισχυρός αρχηγός αλλά υπάρχουν ζητήματα στην εικόνα του»
Στις επόμενες δημοσκοπήσεις εκτιμάται ότι θα έχει καταγραφεί τόσο η υπόθεση Παπαβασιλείου, όσο και η απουσία του Νίκου Ανδρουλάκη από την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου
Ο Νίκος Ανδρουλάκης και η Άννα Διαμαντοπούλου