Σχεδόν 20 χρόνια μετά τον αγώνα που διοργάνωσαν μεταξύ αυτοκινήτου και αεροπλάνου, οι Βρετανοί τηλεοπτικοί παρουσιαστές Ρίτσαρντ Χάμοντ και Τζέιμς Μέι αναβίωσαν αυτή τη κόντρα με δύο ηλεκτρικά μέσα, μια Porsche Taycan Turbo GT με ένα Pipistrel Velis Electro, που είναι από τα πρώτα εμπορικά διαθέσιμα ηλεκτρικά αεροσκάφη στον κόσμο.
Αυτή τη φορά, ο Μέι ήταν στους αιθέρες και ο Χάμοντ στο τιμόνι της ισχυρής Porsche Taycan Turbo GT. Με κατεύθυνση ανατολικά, διασχίζοντας τη νότια Αγγλία, ο αγώνας ξεκίνησε από το αεροδρόμιο Henstridge στα σύνορα Somerset/Dorset και τερμάτισε στο αεροδρόμιο Dunsfold.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η διαδρομή των 174 χιλιομέτρων (ή 129 χλμ., σε ευθεία γραμμή) προφανώς δεν αμφισβητούσε την αυτονομία έως και 555 χλμ. του Taycan Turbo GT, αν και χρειαζόταν φόρτιση, μόλις 18 λεπτά για να ανέβει η κατάσταση φόρτισης από 10% σε 80%.
Ενώ το αυτοκίνητο θα έπρεπε να αντιμετωπίσει την κυκλοφορία, τα οδικά έργα και τα όρια ταχύτητας καθώς θα διέσχιζε τα δύο αεροδρόμια, το αεροπλάνο με μέγιστο χρόνο πτήση περίπου 50 λεπτά, για να έχουν ίδιους όρους ανταγωνισμού, θα έπρεπε να κάνει μια προγραμματισμένη στάση φόρτισης στο αεροδρόμιο Thruxton, περίπου στα μισά του δρόμου.
Η Taycan πήρε νωρίς το προβάδισμα καθώς με ροπή έως και 1.240 Nm με το Launch Control, τα 1.108 άλογα ξεχύθηκαν αμέσως με επιτάχυνση σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από την άλλη, καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, το αεροπλάνο επωφελήθηκε από έναν ισχυρό ούριο άνεμο περίπου 20-30 κόμβων, δίνοντας στον Μέι την αίσθηση ότι μπορούσε να κερδίσει εύκολα…
Τέτοιες αναμετρήσεις είναι όμορφες, ξεχωριστές και αναδεικνύουν ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει, πράγματι, το μέλλον στις μεταφορές.