Driveit

Αλκοτέστ: Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει φυλάκιση έως 20 έτη για μεθυσμένους οδηγούς – Να σκεφτούμε καλά το «ένα ποτηράκι παραπάνω»

Η ευαισθητοποίηση των πολιτών σε ένα καίριο ζήτημα οδικής ασφάλειας

Όταν έχεις πιει και μετά έχεις πιάσει το τιμόνι και κατόπιν σου έχει συμβεί ένα μικρό -έστω- ατύχημα, τότε μπορείς να καταλάβεις καλύτερα τι σημαίνει το ένα ποτηράκι παραπάνω.

Σε τέτοιες περιπτώσεις δίνεις το τιμόνι σε κάποιον άλλο από την παρέα και καλό είναι όταν θέλεις να πιείς, να έχεις παρέα και τουλάχιστον έναν που να μην έχει πιει και βέβαια να ξέρει να οδηγεί. Διαφορετικά, υπάρχουν και τα ταξί.

Κι επειδή είπα ταξί και μου ήρθε στο νου η διένεξη που υπήρξε μετά του προέδρου του ΣΑΤΑ, των αυτοκινητιστών ταξί της Αθήνας και του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, περί επιδότησης των οδηγών ταξί για να παίρνουν άτομα τη νύχτα, αντί να πάρουν πιωμένοι το αυτοκίνητό τους.

Δεν θα επανέλθω στο θέμα, απλά επισημαίνω ότι η κυβέρνηση από τον Σεπτέμβριο καθιερώνει 24ώρη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα (ελπίζω να γίνει και στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες μεγάλες πόλεις), κάθε Σάββατο, προκειμένου κυρίως οι νέοι να χρησιμοποιούν τα μέσα αυτά και όχι ΙΧ ή μοτοσυκλέτα.

Ειρήσθω εν παρόδω επισημαίνω ότι το επίσημο κράτος απουσιάζει από καμπάνιες ευαισθητοποίησης κατά του αλκοόλ που συνοδεύεται με οδήγηση, όπως εν γένει απουσιάζει από καμπάνιες για την οδική ασφάλεια.

Δηλαδή, αυτό που κάνει με απόλυτη συνέπεια το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», δηλαδή συνεχείς καμπάνιες και για το αλκοόλ στις «Νύχτες χωρίς ατυχήματα», θα μπορούσε σε κάποιο βαθμό να το υποστηρίξει και η κυβέρνηση, επισήμως, και όχι να αφήνει μόνους τους φορείς και απλά να υποστηρίζει κάποιες πρωτοβουλίες.

Βλέπουμε, πάντως, να έχουν ενταθεί οι έλεγχοι αλκοτέστ, καθώς ο νέος ΚΟΚ είναι πολύ πιο αυστηρός και μακάρι να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα, διότι τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα είναι θλιβερό φαινόμενο που υφίσταται όλη η κοινωνία.

Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μου, όλα είναι θέμα παιδείας και από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε, πώς θα βγάλουμε υπεύθυνους πολίτες πρώτα από τα σπίτια, από τις οικογένειες, με σωστή διαπαιδαγώγηση και έπειτα από τα σχολεία, τα οποία χρειάζονται ριζική αναδιάρθρωση σε κάθε βαθμίδα.   

Τι ισχύει για τους παραβάτες

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ 0,50 – 0,80 g/l, σημαίνει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες και για όριο 0,80 g/l – 1,10 g/l πρόστιμο 700 ευρώ και 90 ημέρες.

Στην 1η υποτροπή πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες, και στις δύο περιπτώσεις, ενώ στη 2η υποτροπή 2.000 ευρώ και 1 έτος.

Για αλκοόλ από 1,10 g/l και πάνω το πρόστιμο είναι 1.200 ευρώ, αφαιρούνται η άδεια και οι πινακίδες για 180 ημέρες, και το όχημα ακινητοποιείται υποχρεωτικά και φυλάσσεται.

Στην 1η υποτροπή πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 7 έτη και στη 2η υποτροπή πρόστιμο 4.000 ευρώ και  10 έτη.

Επίσης, προβλέπεται φυλάκιση από 2 μήνες έως 5 έτη, και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για 10 ημέρες – 6 μήνες από το δικαστήριο.

Τώρα, για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και μη πρόκληση συμβάντος, ο Ποινικός Κώδικας αναφέρει κάθειρξη έως 10 έτη, αν είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, και κάθειρξη 10 – 20 έτη, αν είχε ως αποτέλεσμα θανατηφόρο τροχαίο και ισόβια αν είχε ως αποτέλεσμα θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα