Το πολυαναμενόμενο Renault Rafale ήρθε να εμπλουτίσει την ανανεωμένη γκάμα της γαλλικής μάρκας, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας Renault.
Διαθέσιμο μόνο σε έκδοση Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp, δηλαδή plug-in hybrid με τετρακίνηση, μπορεί να πετύχει αυτονομία σε συνδυασμό ρεζερβουάρ βενζίνης 55 λίτρων και μπαταρίας 22kWh, έως και 1.000 χλμ., ενώ αμιγώς ηλεκτρικά μπορεί να κινηθεί έως και 105 χιλιόμετρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το Renault Rafale είναι ένα σπορ SUV της μεσαίας D κατηγορίας, μήκους 4,71 μέτρων, πλάτους 1,86 μ. και ύψους 1,61 μ., με ζάντες 20 ή 21 ιντσών, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,74 μέτρων χαρίζει απόλυτη άνεση για πέντε ενήλικες επιβάτες, που παρά την κεκλιμένη γραμμή οροφής, έχουν πλούσιο χώρο για τα κεφάλια οι πίσω επιβάτες.
Ξεχωρίζει ο σχεδιασμός της εμπρός γρίλιας με μικρά τρισδιάστατα διαμάντια που πλαισιώνουν το κεντρικό λογότυπο και οι προβολείς που προαιρετικά διαθέτουν τεχνολογία Matrix LED Vision, για καλύτερη ορατότητα τη νύχτα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στην καμπίνα φέρει το ψηφιακό σύστημα OpenR, που αποτελείται από δύο οθόνες σε διάταξη L: μια οριζόντια οθόνη TFT στο ταμπλό 12,3 ιντσών και μια κάθετη οθόνη αφής 12 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Για τους πίσω επιβάτες, η πλάτη του καθίσματος του Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp διαθέτει πίσω υποβραχιόνιο «Ingenius», με περιστρεφόμενες βάσεις για smartphones και tablet, αλλά και ενσωματωμένες παροχές φόρτισης.
Όσον αφορά τη χωρητικότητα αποσκευών, το Rafale προσφέρει 539 λίτρα στο πορτ-μπαγκάζ.
Το κινητήριο σύστημα αποτελείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2lt με νέο υπερσυμπιεστή, ισχύος 150hp, αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών και από τρία ηλεκτρομοτέρ. Ο βασικός είναι στον μπροστινό άξονα και αποδίδει ισχύ 50 kW (70 hp) και ροπή 205 Nm, ο δεύτερος μόνιμα στον πίσω άξονα, με ισχύ 100 kW (136 hp) και ροπή 195 Nm, ενώ ένας δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας HSG (High-voltage Starter Generator- μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσεως) αποδίδει ισχύ 25 kW (34 hp) και ροπή 50 Nm.
Όλο το σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 300 ίππους επιταχύνοντας σε 6,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.
Με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp αποκτά ενεργή και μόνιμη 4κίνηση. Η μετάδοση της κίνησης που επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος MULTI-SENSE, ρυθμίζεται αυτόματα από το σύστημα Hyper Hybrid E-Tech με βάση τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης. Με το αυτοκίνητο σε κίνηση, η οθόνη πολυμέσων εμφανίζει, σε πραγματικό χρόνο, την μετάδοση της κίνησης σε κάθε άξονα, μέσω του μενού Dynamic Chassis. Η κατανομή της ροπής μπορεί να μεταβάλλεται στιγμιαία από 100% στους μπροστινούς τροχούς (κίνηση εμπρός), έως 100% στους πίσω τροχούς (κίνηση πίσω).
Με τον έλεγχο από το πλήκτρο στο τιμόνι ή την οθόνη πολυμέσων, οι ρυθμίσεις του συστήματος MULTI-SENSE έχουν 4 προγράμματα: Eco, Comfort, Sport και Snow, ώστε ο κάθε οδηγός να προσαρμόσει την οδήγηση στα μέτρα του.
Επίσης, ενώ το αυτοκίνητο κινείται υβριδικά, η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση μπορεί να επιλεγεί χειροκίνητα από τον οδηγό, χρησιμοποιώντας το πλήκτρο EV. Αυτή η επιλογή διατηρείται παρέχοντας ισχύ έως 160 hp με μέγιστη ταχύτητα τα 135 χλμ./ώρα.
Το πλήκτρο EV ενεργοποιεί, επίσης, τη λειτουργία E-Save, όπου χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως ως γεννήτρια, αυτή η επιλογή διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας πάνω από 25%.
Το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp μπορεί να εφοδιαστεί με το Solarbay, μια αδιαφανή πανοραμική γυάλινη οροφή (1.47μ. x 1.117μ.) που αποτελείται από εννέα τμήματα που αλλάζουν από αδιαφανή σε διαφανή, με επιλογή από τον οδηγό. Παρέχοντας μέγιστη και άμεση προστασία από τον ήλιο, χωρίς σκιάδιο, αυτή η λειτουργία συναντάται μόνο σε premium μοντέλα.
Η επιλογή γίνεται με διακόπτη ή με φωνητική εντολή, μέσω του Google Assistant.
Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν τέσσερις θέσεις για την ηλιοροφή: πλήρως διαφανής, πλήρως αδιαφανής, διαφανής μπροστά και αδιαφανής πίσω, ή αντίστροφα.
Το Renault Rafale διαθέτει έως 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), και κοστίζει από 51.800 ευρώ, ωστόσο με χαμηλή τιμή προ φόρων είναι κατάλληλο για εταιρική χρήση με τις γνωστές φοροαπαλλαγές.
Παράλληλα με την έκδοση Esprit Alpine, το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp διατίθεται και σε μία νέα έκδοση, την Atelier Alpine, με αναβαθμισμένο πλαίσιο, ένα νέο ευφυές και αυτορυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης και «Chassis Control», το σύστημα πολυμέσων που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσει μέσω τριών επιλογών: Comfort, Dynamic και Sport, τις ρυθμίσεις στη λειτουργία του συστήματος 4διεύθυνσης (4Control Advanced), του προφίλ απόσβεσης των αναρτήσεων, και του ESP.