Driveit

Το νέο καθεστώς που ζητούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων για μετά το 2035

Οι στόχοι για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για το 2030–2035 δεν είναι εφικτοί, ως προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα

Δεν θα καταφέρει η Ευρώπη να πιάσει τους στόχους για το 2030 και το 2035, αναφορικά με το διοξείδιο του άνθρακα – CO2 που εκπέμπεται από αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων – ACEA ζητά μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση που αναγνωρίζει τις ξεχωριστές προκλήσεις των αυτοκινήτων και των φορτηγών και υποστηρίζει μια ανταγωνιστική, καταναλωτικής κατεύθυνσης μετάβαση σε κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με όλα τα στοιχεία, η διείσδυση των αμιγών ηλεκτρικών οχημάτων – BEV στην ευρωπαϊκή αγορά, είναι σχετικά μικρή, ενώ οι κατασκευαστές παραμένουν αφοσιωμένοι στον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας για το 2050, θεωρώντας την ηλεκτροκίνηση ως την κύρια οδό για την απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα.

Ωστόσο, η πραγματικότητα έχει αποδειχθεί πολύ πιο περίπλοκη. Υποδομές, κίνητρα, και ανάπτυξη αλυσίδας αξίας μπαταριών, δεν αυξάνουν την καταναλωτική ζήτηση, παρόλο που τα νέα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο προσιτά οικονομικά. Έτσι, δεν μπορούμε να οδηγηθούμε στον χρονικό ορίζοντα που προβλέπεται, στο στόχο μηδενικών εκπομπών  από την εξάτμιση.

Η ACEA επισημαίνει ότι η εστίαση αποκλειστικά στα 100% BEV ενέχει τον κίνδυνο να υπονομεύσει την βιομηχανική ανταγωνιστικότητα και τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης. Η ΕΕ μόλις αρχίζει να δημιουργεί τη δική της αλυσίδα αξίας μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και η χαμηλή καταναλωτική ζήτηση σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα σε μεγάλη κλίμακα, απειλώντας την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα.

Επίσης, ο τομέας των van αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερα δύσκολη πρόκληση. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών van με μπαταρία στις κύριες αγορές της ΕΕ παραμένουν πολύ χαμηλές για να επιτύχουν ακόμη και τον στόχο μείωσης του CO2 κατά 15% για το 2025.

Η ACEA τονίζει ότι η ώθηση των καταναλωτών αποκλειστικά σε ηλεκτρικά οχήματα, χωρίς τις κατάλληλες συνθήκες, πιθανότατα θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα: οι άνθρωποι θα διατηρούν τα παλαιότερα οχήματά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα έναν γερασμένο στόλο και υψηλότερες εκπομπές, συνολικά.

Η ACEA ζητά μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για το καθεστώς μετά το 2035, βασισμένη σε τρεις πυλώνες:

  • Διπλασιασμός των ευνοϊκών συνθηκών για την ηλεκτροκίνηση: η αναθεώρηση του κανονισμού CO2 από μόνη της δεν θα απανθρακοποιήσει τις οδικές μεταφορές. Οι ισχυρότεροι στόχοι για υποδομές, οι επενδύσεις σε δίκτυα, οι κανονιστικές μεταρρυθμίσεις για την ενσωμάτωση οχημάτων σε δίκτυα και τα βιώσιμα κίνητρα ζήτησης είναι κρίσιμα για να καταστούν τα ηλεκτρικά οχήματα τόσο πρακτικά όσο και οικονομικά ελκυστικά.
  • Οι στόχοι απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα θα πρέπει να περιλαμβάνουν πολιτικές που θα προσαρμόζονται διαφορετικά για αυτοκίνητα, βαν και βαρέα οχήματα. Τα βαν, για παράδειγμα, τα οποία λειτουργούν υπό διαφορετικές συνθήκες από τα επιβατικά αυτοκίνητα, απαιτούν μια ξεχωριστή προσέγγιση.
  • Η τεχνολογική ουδετερότητα σημαίνει υποστήριξη όλων των βιώσιμων επιλογών συστήματος μετάδοσης κίνησης, όπως τα plug-in υβριδικά, οι συσκευές επέκτασης αυτονομίας και οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα