Το C3 Aircross έβαλε στο προβληματισμό τη Citroen, βλέποντας την προτίμηση του αγοραστικού κοινού στα υπερυψωμένα οχήματα, και εν γένει την τάση της αγοράς.
Και δεν ήθελε πολύ να προχωρήσει στην αλλαγή, που όπως αποδεικνύεται από τις πωλήσεις και τις παραγγελίες, είναι πετυχημένη – διότι δεν είναι όλες οι αλλαγές πετυχημένες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το νέο Citroen C3 δε θυμίζει πουθενά τον προκάτοχό του. Μα σε τίποτα, κυριολεκτικά.
Βασισμένο σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, στην οποία θα στηριχτούν και άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis, προσεχώς, με 4,015μ. μήκος, 1,755μ. πλάτος και 1,577μ. ύψος, ξεχωρίζει από το αρκετά τετραγωνισμένο αμάξωμα και κυρίως από τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, που το καθιστούν Crossover, όπως τα λέγαμε λίγο παλιότερα αυτά τα αμαξώματα, όμως επικράτησε ο όρος SUV.
Όμορφο σχεδιαστικά, ακόμα και σε αυτό το γκρι χρώμα της δοκιμής αναδεικνύει τη δουλειά των σχεδιαστών, με διχρωμία (μαύρο) σε κολόνες, καθρέπτες, ράγες οροφής και περιμετρικά προστατευτικά, τα οποία στην έκδοση ΜΑΧ, μαζί με το στυλ της μάσκας «δένουν» σε ομοιομορφία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα LED φωτιστικά, οι περίτεχνες ζάντες τύπου μαργαρίτας, η πίσω αεροτομή και τα ασημένια σπόιλερ, συνθέτουν ένα καλοσχηματισμένο σύνολο που όλοι το κοιτούν.
Εξίσου προσεγμένο και στην καμπίνα, κάπως σκληρά τα πλαστικά, αλλά με δίχρωμη ταπετσαρία πάνω από το αφρώδες υλικό των καθισμάτων που κάνουν άνετη την οδήγηση, διαθέτει μικρό τιμόνι με σχετικά επίπεδο κάτω τμήμα, πίνακα οργάνων στενό με μακρύ στο πάνω μέρος του ταμπλό που προσομοιάζει με head-up display, οθόνη αφής για τα πολυμέσα 10,25 ιντσών κεντρικά τοποθετημένη και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα.
Δεν θα βρούμε περιστροφικούς διακόπτες παρά μόνο μπουτόν για τον κλιματισμό, κλασικό χειρόφρενο, εκκίνηση με κλειδί και ψηλό λεβιέ για το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Πίσω κάθονται άνετα 2 ενήλικες, ενώ και τρίτο άτομο μπορεί να χωρέσει, αν είναι μικρότερου όγκου, λόγω και του κεντρικού τούνελ μετάδοσης.
Κι επειδή αναφέρομαι σε όγκο, τα 328 λίτρα όγκου του πορτ-μπαγκάζ καλά είναι για το ταξίδι και εφόσον δεν ταξιδεύουν παραπάνω από 2 άτομα, τότε με την ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αυξάνεται πολύ.
Οδηγώντας το Citroen C3 στην έκδοση MAX με το τρικύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt με απόδοση 100 ίππους, μπορεί να άλογα να μην είναι τόσα πολλά, όμως σε αποζημιώνουν τα 205 Nm της ροπής, που το κάνουν σβέλτο και ευκολοοδήγητο στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο.
Με καλή κλιμάκωση των σχέσεων, αν αλλάξεις ιδανικά τις ταχύτητες και δεν είσαι συνέχεια στις κόκκινες στροφές, τότε θα είσαι συνεχώς κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χλμ. μέση κατανάλωση.
Με τον ημιάκαμπο άξονα πίσω θα μπορούσε να υστερεί σε άνεση, όμως η Citroen χρησιμοποιεί την πατέντα για τα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ που απορροφούν κάθε κραδασμό και πραγματικά το ταξίδι, ακόμα και σε ορεινά στροφιλίκια είναι ευχάριστο.
Η γαλλική μάρκα εμπλούτισε το μοντέλο με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού και το τοποθέτησε με καλές τιμές στην αγορά, γι’ αυτό και έχει τύχη της ανταπόκρισης του κοινού.
Είναι μια επιλογή που στα λεγόμενα supermini μοντέλα, αξίζει να την προσέξεις, όχι μόνο λόγω εμφάνισης και παρουσιαστικού.