Πέμπτη, 2 Μαΐ
17oC Αθήνα

Αργά προχωρούν οι διαπραγματεύσεις της Peugeot με την κινεζική Donfeng

Αργά προχωρούν οι διαπραγματεύσεις της Peugeot με την κινεζική Donfeng

Οι Κινέζοι παίζουν σκληρό παιχνίδι για το τίμημα της εξαγοράς, καθυστερώντας και φέρνοντας την PSA/Peugeot-Citroën σε όλο και δυσχερέστερη θέση.

Οι συζητήσεις μεταξύ PSA/Peugeot-Citroën για σύμπραξη με την κινεζική Donfeng Motor, επί τη βάσει αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά τρία εκατομμύρια ευρώ, προχωρούν πιο αργά, απ’ ό,τι ήλπιζε η γαλλική εταιρεία.

Αυτό αναφέρουν πηγές που είναι ενημερωμένες καλά για το θέμα, ύστερα από την επιστροφή των Γάλλων διαπραγματευτών από την Κίνα. Η PSA τώρα ελπίζει να υπογράψει ένα μη δεσμευτικό γενικό σύμφωνο με τον Κινέζο συνεργάτη της, το νωρίτερο μέσα στον Νοέμβριο, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Το πλήρες και δεσμευτικό σύμφωνο θα μπορούσε να υπογραφεί νωρίς μέσα στο 2014.

Εκπρόσωπος της PSA δήλωσε ότι η εταιρεία δεν έχει να σχολιάσει τίποτα καινούργιο, σχετικά με τις διαπραγματεύσεις, Επιβεβαίωσε όμως, ότι η PSA αναζητά ισχυρή συνεργασία με την Donfeng Motor ή άλλον κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Η PSA προσδοκά να αυξήσει το μετοχικό κεφάλαιό της κατά €3 εκατ., στα οποία το γαλλικό κράτος και η Donfeng Motor θα μπορούσαν να λάβουν από 20 έως 30%, ανέφερε το Reuters την προηγούμενη εβδομάδα.

Υψηλόβαθμα στελέχη της PSA και επίσημοι από το γαλλικό APE, το πρακτορείο-επικεφαλής των κρατικών μετοχών, ήταν μέρος της αντιπροσωπείας που συμμετείχε σε σημαντικές συναντήσεις με τη Dongfeng στο Πεκίνο το περασμένο Σάββατο και την Τετάρτη, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Οι συζητήσεις δεν απέβησαν όσο παραγωγικές ήλπιζε η PSA, καθώς η Donfeng Motor δεν βιάζεται να επενδύσει στη γαλλική εταιρεία και παίζει σκληρό παιχνίδι όσον αφορά το τίμημα.

Η PSA εν τω μεταξύ, προωθεί επιθετικά, αρχής γενομένης από τον Μάιο, την πώληση μέρους του κλάδου χρηματοδότησης αυτοκινήτων της Banque PSA, αναφέρουν άλλες πηγές που γνωρίζουν αυτό το θέμα.

Η Santander, ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος παίκτης στη χρηματοδότηση αυτοκινήτων, επανεξετάζει την προσφορά για να αποκτήσει το 50% της Banque PSA, το οποίο κοστίζει περίπου 3 δις. ευρώ.

Άλλοι επιχειρηματικοί όμιλοι ενδιαφέρονται για τις δραστηριότητες της Banque PSA σε συγκεκριμένες χώρες. Η UniCredit και η Commerzbank ενδιαφέρονται να εξαγοράσουν τη δραστηριότητα της εταιρείας στη Γερμανία, αναφέρουν πηγές σχετικές με το θέμα και τραπεζικοί κύκλοι. Οι Lloyds θα μπορούσαν να δουν το επιχειρηματικό κομμάτι του Ηνωμένου Βασιλείου και η Credit Agricole στο αντίστοιχο γαλλικό, λένε οι ίδιες πηγές.

Δεν είναι ακόμα σαφές κατά πόσο μια επιτυχημένη έκδοση των μετοχών της Dongfeng και του γαλλικού κράτους θα αναστρέψει το καθοδικό σπιράλ του χρηματοδοτικού μέρους της PSA, ανέφεραν. Από την άλλη,  η αύξηση κεφαλαίου θα μπορούσε να εκτονώσει την πίεση  στην πιστοληπτική ικανότητα και στο κόστος χρηματοδότησης της Banque PSA, ενώ η μερική πώλησή της θα μπορούσε να βοηθήσει να κερδίσει στην εκκαθάριση της ΕΕ για το σχεδιαζόμενο δημόσιο χρήμα που θα πέσει στα ταμεία της PSA, πρόσθεσαν. 

Οι εταιρείες Santander, UniCredit, Commerzbank και Lloyds σε σχετικές ερωτήσεις αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε