Η Audi βρίσκεται στην πιο δυναμική της εποχή καθώς ενώ διαθέτει 20 οικογένειες μοντέλων, το διάστημα 2025-2026 θα παρουσιάσει τα περισσότερα μοντέλα στην ιστορία της, ενώ έως το 2023 θα λανσάρει 30 νέα μοντέλα εκ των οποίων τα 20 αμιγώς ηλεκτρικά.
Το νέο Audi Q3 είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα της νέας εποχής της γερμανικής μάρκας με τα 4 δακτυλίδια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στην Ελλάδα η εισαγωγική εταιρεία ήθελε να παίξει με το μάτι που περαστικού, αλλά και με την περιέργειά του, τοποθετώντας το σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καλυμμένο περιμετρικά με καθρέπτες, ενώ ξεκινά το Audi On Tour την πανελλαδική του περιοδεία από την Αθήνα και θα επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες, την Κοζάνη, τα Ιωάννινα, τη Πάτρα, το Ηράκλειο και τη Ρόδο, με πρωταγωνιστή το νέο Audi Q3.
Το νέο μοντέλο το οδήγησα για λίγα χιλιόμετρα στην Αττική και αυτή η πρώτη γνωριμία άφησε πολύ καλά στοιχεία από πλευράς στησίματος του αυτοκινήτου στο δρόμο, στιβαρότητας αν θέλετε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι μηχανικοί μάκρυναν το αμάξωμα κατά 4 εκ. (4,53μ.), αύξησαν το πλάτος στα μετατρόχια κατά 1 εκ., χαμήλωσαν το ύψος κατά 4 εκ. και πήγαν την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 19,9 εκ., ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει και εκτός δρόμου καταστάσεων.
Λανσάρεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, SUV και Sportback, καθένα με τον δικό του χαρακτήρα. Το πλατύ Singleframe τονίζει το μπροστινό μέρος, έχεις μυώδεις ώμους στα φτερά, το Sportback είναι πιο coupe με οροφή χαμηλότερη κατά 2,9 εκ., και τα φωτιστικά συνδυάζονται με Digital Matrix LED προβολείς με micro-LED μπροστά και Digital OLED πίσω.
Στην καμπίνα ξεχωρίζει το Audi Virtual Cockpit 11,9 ιντσών που είναι ο πίνακας οργάνων και το MMI Touch 12,8 ιντσών που είναι η οθόνη αφής, ενσωματωμένα σε μια κυρτή διάταξη, που έχει ενδιαφέρον, οπτικά και λειτουργικά.
Η Audi έδωσε σημασία στη βιωσιμότητα για αυτό και χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά στην καμπίνα, από τα πατάκια μέχρι τα καθίσματα.
Κι επειδή αναφέρθηκα στα καθίσματα, είναι άνετο για 5 ενήλικες με 2,81 μ. μεταξόνιο, και υπερ-αρκετός ο χώρος αποσκευών με 488 λίτρα, που αυξάνεται στα 575 λίτρα όταν μετακινήσεις τον πάγκο των πίσω καθισμάτων προς τα εμπρός. Ουσιαστικά το κάνεις αν δεν έχεις πίσω επιβάτες ή έχεις μικρά παιδιά, και θέλεις μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.
Στην Ελλάδα το μοντέλο προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης 1.5 TFSI 110 kW (150 hp) με Mild Hybrid και Cylinder on Demand, σε συνδυασμό με κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων. Ο ήπια υβριδικός κινητήρας έχει σχετικά χαμηλή κατανάλωση (6 λίτρα στα 100 χλμ.), λόγω και της απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου στο ρελαντί. αλλά στις υψηλές στροφές παράγει αρκετό θόρυβο.
Πάντως, η Audi επιμένει στο πετρέλαιο και υπάρχει κινητήρας 2.0 TDI 110 kW (150 hp), με 360 Nm ροπής που συνδυάζεται με ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων, με τη μέση κατανάλωση στα 5,3 λίτρα στα 100 χλμ.
Ωστόσο, πολύ σημαντική είναι η έκδοση Q3 TFSI e-hybrid, που είναι ουσιαστικά plug-in hybrid.
O εξελιγμένος βενζινοκινητήρας 1.5 TFSI evo2 (διαφέρει από τον υβριδικό 1.5TFSI) συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 85 kW (116 hp) μέσω του αυτόματου κιβωτίου S tronic 6 σχέσεων (DQ400e evo). Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τα 200 kW (272 hp) και η ροπή τα 400 Nm, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση και γραμμική επιτάχυνση. Μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά έως 119 χλμ., και μάλιστα με τελική 140 χλμ./ώρα, ενώ και με το ρεζερβουάρ βενζίνης μπορεί να διανύσει πάνω από 900 χλμ.
Μπορείς να επιλέξεις, οδηγώντας είτε το πρόγραμμα EV (αμιγώς ηλεκτρική κίνηση), είτε Hybrid Auto με λειτουργία και των δύο μοτέρ ή Battery Hold που κινείσαι μόνο με το μοτέρ βενζίνης και κρατάς τη διαθέσιμη ενέργεια για την πόλη, ώστε να κινείσαι μόνο ηλεκτρικά.
Η έκδοση e-hybrid έχει αυξημένη απόσταση κατά 1 εκ. παραπάνω από τις άλλες εκδόσεις.
Το νέο Audi Q3 εφοδιάζεται με πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.
Στο Q3 SUV η ήπια υβριδική έκδοση κοστίζει 41.980 ευρώ, η έκδοση diesel 49.980 και η e-hybrid φτάνει τις 50.980 ευρώ.
Στο Q3 Sportback οι παραπάνω τιμές προσαυξάνονται κατά 2.000 ευρώ, σε κάθε κινητήρα.