Κυριακή, 28 Απρ.
19oC Αθήνα

Audi Q1: Tο 2016 θα λανσαριστεί το μικρό crossover

Audi Q1: Tο 2016 θα λανσαριστεί το μικρό crossover

Το Audi Q1 είναι προγραμματισμένο να λανσαριστεί εμπορικά το 2016 ως ένα premium σουπερμίνι crossover.

Ο Rupert Stadler, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Audi, επιβεβαίωσε στη καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, που έγινε εχθές το πρωί για τα σχέδια της τρέχουσας χρονιάς, ότι το Q1 παραμένει στον εμπορικό σχεδιασμό της εταιρείας για το 2016. 

Το νέο Audi Q1 θα βασίζεται στη μικρότερη εκδοχή της διαμορφώσιμης πλατφόρμας MQB, την ίδια που υποστηρίζει το VW Golf. Η δε γραμμή παραγωγής του θα εγκατασταθεί στο εργοστάσιο που βρίσκεται υπό κατασκευή, δίπλα στα διοικητικά κτίρια της εταιρείας στο Ingolstadt. Η χρήση της πλατφόρμας προηγμένης τεχνολογίας MQB και η κατασκευή του αυτοκινήτου στη Γερμανία μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το Q1 θα είναι ένα μοντέλο upmarket με ανάλογη τιμή και πάντως όχι με την εμπορική φιλοσοφία του Α1 που αποτελεί τρόπον τινά το βασικό, οικονομικό μοντέλο της Audi. 

Στη συνέντευξη σήμερα το πρωί, ο Stadler αποκάλυψε επίσης ότι ένα νέο «πιο σπορ μοντέλο Q» θα πάρει θέση στην γκάμα των SUV της εταιρείας και μάλιστα στην κορυφή της, αφήνοντας εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί ότι η Audi θα τοποθετήσει επιτέλους ένα μοντέλο απέναντι στην BMW X6 και στην φρέσκια Mercedes-Benz GLE Coupé. 

Η Audi είχε αρχικά επιβεβαιώσει ότι το Q1 θα μπει στην παραγωγή το 2013 και το σχεδιαστικό μέρος είχε ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα, όπως είχε αποκαλύψει ο Marc Lichte, επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, στο Los Angeles Auto Show, πέρσι τον Νοέμβριο. Το Q1 είναι ένα από τα σημαντικότερα SUV που προγραμματίζει η Audi, καθώς εκτιμάται ότι θα ανεβάσει τις πωλήσεις των SUV της εταιρείας κατά 30% και στο 35% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2020. Ένα σπορ Q8 βασισμένο στο Q7 επιβεβαιώθηκε ήδη, όπως και η σπορ εκδοχή του Q5, το Q6, από τα χείλη του Stadler σήμερα. 

Ωστόσο, δεν πρόκειται να δούμε κάποιο SUV της γερμανικής εταιρείας με την ονομασία Q2 ή Q4, καθώς τα ονόματα αυτά δεν ανήκουν στην Audi. Εκτός κι αν αυτή βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη και τα αγοράσει από την Fiat Chrysler Automobiles που της ανήκουν. 

Το Q1 είναι μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος της Audi να πληθύνει την γκάμα της σε 60 μοντέλα μέχρι το2020. Θα είναι δε το βασικό SUV της γκάμας και θα  στηρίζεται στη μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας MQB. Οι διαστάσεις του θα είναι παραπλήσιες με αυτές του 3θυρου Audi A3 με μήκος περίπου 4,25 m, πλάτος 1,8 και μεταξόνιο 2,6 m. Προφανώς το Q1 θα είναι ψηλότερο από το A3 και θα συμπληρώνεται από μια επίσης υπερυψωμένη θέση οδήγησης.  

Με το Q1, η Audi στοχεύει σε ένα νεαρό αγοραστικό κοινό και πηγές μέσα από την εταιρεία αναφέρουν ότι θα είναι μια ανταπόκριση στη ζήτηση για όλο και πιο μικρά premium μοντέλα. Για του λόγου το ασφαλές να αναφέρουμε ότι σε κάποιες αγορές της Ευρώπης, ακόμη και τις κύριες όπως αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου, τοA3 έχει ήδη ξεπεράσει σε πωλήσεις το A4. 

Η γκάμα των μοτέρ θα προέρχεται από το A3 και το Q1 θα διατίθεται στάνταρ προσθιοκίνητο και έξτρα quattro. Όσον αφορά το σχεδιασμό, θα ενσωματώνει στοιχεία από την επόμενη στιλιστική γλώσσα της Audi,  πρεσβευτής και πιονέρος της οποίας θα είναι το νέο A8 στο τέλος του 2016.  

Το σχέδιο του Q1 είχε ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του πριν ο Lichte φύγει από τη Volkswagen και έρθει στην Audi στις αρχές του χρόνου για να αντικαταστήσει τον Wolfgang Egger. Αλλά ο Lichte κλήθηκε να προσθέσει σημαντικά στοιχεία στο Q1, όπως μια πιο «ήμερη» μάσκα από αυτή του Q7, αλλά και ένα πιο μυώδες αμάξωμα. Τα στιλιστικά στοιχεία περιλαμβάνουν ένα ανάγλυφο σιρίτι που τρέχει κατά μήκος το αυτοκίνητο ψηλά στις πόρτες και διαφορετικού χρώματος πίσω κολόνες, προκειμένου να δώσουν στην οπισθοκλινή οροφή μια επιπλέουσα εμφάνιση. Επιπλέον θα υπάρχουν προστατευτικά στοιχεία χαμηλά στο αμάξωμα, όπως μαρσπιέ, ποδιές-γλίστρες κ.λπ.  

Το νέο Audi Q1 αναμένεται να παρουσιαστεί υπό τη μορφή πρωτοτύπου μέσα στο 2015, πιθανότατα στην ΙΑΑ στη Φρανκφούρτη, ενώ το μοντέλο παραγωγής αναμένεται νωρίς το 2016, πιθανόν στο Σαλόνι της Γενεύης. Μια πρόγευση του αυτοκινήτου είχαμε πάρει με το πρωτότυπο Crosslane Coupé in 2012, αλλά το σχέδιο έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά από τότε. Με το Q1, η Audi θα μετρά στην γκάμα της έξι μοντέλα με το πρόθεμα «Q»:Q3, RS Q3, Q5, SQ5 και Q7. Και αν θα το τοποθετούσαμε απέναντι στον ανταγωνισμό, αυτό θα ήταν σαφώς κάτω από το Q3 και απέναντι στο MINI Counrtyman με το οποίο θα έχει και παραπλήσια τιμή. 

«Το Q1 αποτελεί μέρος της ευρείας στρατηγική μας στα SUV και ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής ανάπτυξής μας» πρόσθεσε ο Stadler. «Είναι σχεδιασμένο πάνω στο διαμoρφώσιμο κόνσπεπτ της Audi  για αυτοκίνητα με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα».
 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η απιστία του κόστισε ένα… Audi R8

Αυτό θα ήταν το πιο αναξιόπιστο και προβληματικό αυτοκίνητο της αγοράς

Ελαφρύτερο, ταχύτερο και με περισσότερους από 360 ίππους, το νέο Audi RS3

Audi: Μεταχειρισμένα σαν… καινούργια με το πρόγραμμα Audi Approved: plus

Παρουσιάστηκε το νέο Audi TT Roadster

Audi Sport Quattro: Το φθινόπωρο η απόφαση για το αν θα βγει στην παραγωγή

Audi quattro: Ξεπέρασαν τα έξι εκατομμύρια οι πωλήσεις τους

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε