Driveit

CUPRA Leon 1.5 eTSI DSG – Δοκιμή: Με ορμή απέναντι στον κατακλυσμό των SUV

Ζούμε σε μια εποχή που αν δεις κάτι άλλο στο δρόμο εκτός από SUV – Crossover -από καινούργια αυτοκίνητα μιλάμε, της τελευταία τριετίας, τουλάχιστον-, τότε νιώθεις αμήχανα. Κι ακόμα περισσότερο όταν σε βλέπουν με αυτό το χάλκινο σήμα της CUPRA ανάμεσα στο καπό και τη μάσκα.

Βέβαια, έχοντας κυκλοφορήσει πολλά CUPRA στο δρόμο, ο κόσμος έχει αρχίσει να τα αναγνωρίζει, με την ισπανική μάρκα, θυγατρική της SEAT και του ομίλου VW, να δίνει διαπιστευτήρια ποιότητας κατασκευής.

Έχοντας αρχίσει να ξεχνάμε τη SEAT, διότι για CUPRA θα μιλάμε, πλέον, οδήγησα πρόσφατα το CUPRA Leon, καθισμένος χαμηλά, σε σχέση με τα SUV που έχω δοκιμάσει τώρα τελευταία.

Θυμήθηκα, λοιπόν, τις παλιές καλές εποχές, τότε που ψάχναμε για δείγμα τα SUV και τώρα ψάχνουμε για δείγμα τα hatchback. Ξανακάθισα χαμηλά, σε ένα σπορ αυτοκίνητο, ένιωσα πιο κοντά στην άσφαλτο, μύρισα το λάστιχο πιο έντονα, ένιωσα την ανάρτηση να πλησιάζει στο τέρμα της. Αυτά τα στοιχεία τα SUV δεν σου τα προσφέρουν.

cupra-leon-1-5-etsi-dsg

Το CUPRA Leon είναι ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση που σε φτιάχνει με το χαρακτήρα του. Κομψό, με όμορφη όψη, τριγωνικά LED φωτιστικά, μικρή μάσκα, μεγάλη εισαγωγή αέρα, μεγάλες ζάντες 18 ιντσών, πίσω μπάρα LED από τη μια άκρη στην άλλη, διαχύτης και εξατμίσεις φο -που λένε οι Γάλλοι- δηλαδή ψεύτικες, διπλές στις άκρες, για εντυπωσιασμό, λες και κάτω από το καπό βρίσκεται κάποιο τρίλιτρο V μοτέρ.

cupra-leon-1-5-etsi-dsg

Η οδηγοκεντρική καμπίνα επίσης σε αποζημιώνει σε εμφάνιση. Το τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα διαθέτει δύο διακόπτες: έναν για την εκκίνηση του αυτοκινήτου και έναν ακόμα για το πιο σπορ προφίλ οδήγησης, η 12,9 ιντσών οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας είναι στραμμένη προς τον οδηγό και εύκολη σε χρήση, οι πενταλιέρες έχουν κι αυτές σπορ εικόνα και τα πλαστικά -τα περισσότερα- είναι μαλακά σε αφή.

cupra-leon-1-5-etsi-dsg

Ψηφιακός ο πίνακας οργάνων και η συνδεσιμότητα για smartphone δε λείπει. Στη δε βάση της κονσόλας βρίσκεται ο επιλογές για το αυτόματο DSG κιβώτιο 7 ταχυτήτων, και πίσω ο διακόπτης για το αυτόματο χειρόφρενο.

Το δέρμα στα σπορ καθίσματα ταιριάζει με το τιμόνι, και κάθεσαι καλά και άνετα στις μεγάλες αποστάσεις. Πίσω θα χωρέσει και τρίτος ενήλικας, αν και θα βρει το εμπόδιο του τούνελ μετάδοσης στη μέση, όμως σε αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ αυτό δε το γλυτώνεις.

cupra-leon-1-5-etsi-dsg

Με 380 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ θα πας ταξίδι με μπόλικες αποσκευές, ενώ υπάρχουν θήκες και για μικροαντικείμενα.

Η ισπανική εταιρεία για το CUPRA Leon χρησιμοποιεί ένα κινητήριο σύστημα γνωστό και αξιόπιστο του ομίλου VW. Το τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης με turbo 1.5TSI, συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό μοτέρ 48V που έχει και μια μικρή μπαταρία, ώστε να μειώνει το φορτίο του κινητήρα και σε χαμηλές ταχύτητες να δίνει λίγη ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους.

cupra-leon-1-5-etsi-dsg

Τα 150 άλογα και τα 250 Nm ροπής επαρκούν για να κινήσουν εύκολα τα 1.400 κιλά του αμαξώματος, επιταχύνοντας σε 8,7 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 215 χλμ./ώρα.

Προσθιοκίνητο, εκκινεί γρήγορα χωρίς να σπινάρουν οι τροχοί, στρίβει καλά με πολύ άμεσο τιμόνι και μολονότι μεγάλοι οι τροχοί, δεν νιώθεις να χτυπιέται στην άσφαλτο, με την ανάρτηση να είναι τόσο όσο σφικτή. Θα μπεις καλά στις στροφές και θα βγεις στη γραμμή σου με το ESP να επεμβαίνει στα δύσκολα, αν και μπορείς να το απενεργοποιήσεις για λίγο.

Δεν θα κάψεις πάνω από 7 λίτρα στα 100 χλμ. και αυτό για ένα σπορ αυτοκίνητο είναι σούπερ. Στον αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα θα κατέβεις και κάτω από τα 6 λίτρα.

Όλα αυτά να τα συνυπολογίσεις, αν θέλεις ένα τέτοιο hatchback αυτοκίνητο, από αυτά που σπανίζουν.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα