Κυριακή, 28 Απρ.
24oC Αθήνα

Ελαστικά που παράγουν ηλεκτρισμό και αλλάζουν σχήμα εξελίσσει η Goodyear

Ελαστικά που παράγουν ηλεκτρισμό και αλλάζουν σχήμα εξελίσσει η Goodyear

H Goodyear στο 85ο Σαλόνι της Γενεύης έκανε μια επίδειξη νεωτερισμού με πρωτότυπα λάστιχα που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια και άλλα που μορφοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που κατά τα λοιπά είναι ευχάριστο και δυναμικό, αλλά κωλύεστε διότι η αυτονομία του σας αποτρέπει από το κυκλοφορείτε ξένοιαστα. 

Η κατάστασή σας δεν είναι απελπιστική. Η Goodyear κάθισε και βρήκε τη λύση σχεδιάζοντας ένα λάστιχα για την περίπτωσή σας και ονομάζεται BH03. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ανήκει ακόμη στην επιστημονική φαντασία. 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και δημοφιλέστερα, ανεβαίνουν σε ισχύ, αλλά ακόμα εξακολουθούν να «αδειάζουν» τις μπαταρίες τους πολύ γρήγορα. Χρειάζεται λοιπόν να βρεθούν λύσεις μέχρι να έρθουν οι κατάλληλες μπαταρίες που θα μας κάνουν να ξεχάσουμε τον νταλκά της αυτονομίας. Έτσι η Goodyear βάλθηκε να μας δείξει πως ένα λάστιχο μπορεί να είναι εξίσου έξυπνο με ένα ηλεκτρονικό τσιπ.

Αυτό είναι λοιπό το λάστιχο ανάκτησης ενέργειας BH03 που κάνει χρήση της θερμότητας που αναπτύσσεται στην επιφάνειά του και στους κραδασμούς στους οποίους υπόκειται για να φορτίσει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Να πώς λειτουργεί, λοιπόν: Στη καρδία του λάστιχου βρίσκεται μια στρώση ενός θερμο-πιεζοηλεκτρικού υλικού που παράγει ηλεκτρική ενέργεια, ανακυκλώνοντας την υπερβολική εξωτερική θερμότητα –από την τριβή του ελαστικού στο δρόμο, τη θερμότητα του ήλιου πάνω στο καουτσούκ, ακόμη και τους κραδασμούς από το δρόμο. Ένα πραγματικό θαύμα που σχεδόν επανεφευρίσκει το λάστιχο.

Το δεύτερο πρωτότυπο λάστιχο της Goodyear ονομάζεται Triple Tube, όνομα που παίρνει από τους τρεις εσωτερικούς σωλήνες που του επιτρέπουν να αλλάζει σχήμα ανάλογα με τις συνθήκες. Οι σωλήνες είναι τοποθετημένοι κάτω από το πέλμα, κοντά στο κέντρο του ελαστικού και τα εσωτερικά και εξωτερικά τελειώματα. Μια αντλία φουσκώνει τους σωλήνες, μορφοποιώντας το λάστιχο σε τρεις διαφορετικές θέσεις: Eco/Safety, Wet Traction και Sporty.

Στη θέση «Eco/Safety» και οι τρεις σωλήνες είναι πλήρως φουσκωμένοι για να μειώσουν την τριβή κύλισης. Στη θέση «Wet Traction» μόνο ο κεντρικός σωλήνας είναι φουσκωμένος για να μειώσει την πιθανότητα υδρολίσθησης. Η θέση «Sporty» προσθέτει αέρα στον εσωτερικό σωλήνα για να αυξήσει το ίχνος επαφής, δίνοντας έτσι περισσότερη πρόσφυση.

Όπως συμβαίνει με πολλά πρωτότυπα, είτε συστήματα είτε και ολόκληρα αυτοκίνητα, κανένα από τα δύο λάστιχα δεν προορίζεται για παραγωγή. Και τα δύο αποτελούν κύρια ένα εργαλείο για την Goodyear, προκειμένου να επιδείξει τη δυνατότητά της στο νεωτερισμό και να καταδείξει μια μελλοντική τεχνολογία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από το καουτσούκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε