Το νέο Fiat 500X είναι μια καλή πρόταση σε μια κατηγορία που γνωρίζει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Είναι όμως φρόνιμο για τη Fiat να βασίζει όλες τις ελπίδες της για το μέλλον σε παραλλαγές του 500;
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Reuters, αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου εκφράζουν τους φόβους τους. Συμφωνούν ότι η συγκέντρωση του ενδιαφέροντος σε premium μοντέλα όπως αυτά της Alfa Romeo, της Maserati και της Jeep που πουλάνε καλά στις ΗΠΑ και σε πολλές αναπτυσσόμενες αγορές είναι σωστή, αλλά δεν θα πρέπει να παραμεληθούν τα βασικά μοντέλα της Fiat.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 2013 πουλήθηκαν 1,5 εκατ. αυτοκίνητα της Fiat, νούμερο που αντιστοιχεί στο 34% των συνολικών πωλήσεων των εταιριών της σημερινής Fiat Chrysler Automobiles. Όμως το 500X, όσο καλά και να τα πάει σε πωλήσεις στην Ευρώπη, δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Fiat έχει έναν στόλο γερασμένων μοντέλων. Το μικρό Fiat 500 είναι ήδη επτά χρονών και το Punto εννιά (!), το 500L δεν πουλάει όσο θα έπρεπε και γενικώς η Fiat δεν έχει και πολλές απαντήσεις στον καταιγισμό νέων μοντέλων των ανταγωνιστών της.
Αρκεί να παρατηρήσει κανείς ότι το μερίδιο της Fiat στην ευρωπαϊκή αγορά supermini (segment B) το 2007 ήταν 9,3%, το 2013 είχε πέσει στο 6,2% και μέχρι το 2018 αναμένεται να πέσει στο 5,7%, σύμφωνα με την IHS Automotive. Στα mini (segment A) το μερίδιό της είναι ακόμα μικρότερο, αφού από το 7% του 2007 προβλέπεται να πέσει κάτω από το 5% στην επόμενη 3ετία.
Αισιοδοξία έρχεται από την άλλη όχθη του Ατλαντικού αφού τουλάχιστον μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο η Fiat έτρεχε με αύξηση πωλήσεων 8%. Και με το λανσάρισμα του Fiat 500X τα νούμερα θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο, αφού σύμφωνα με τον Jason Stoicevich, επικεφαλής της φίρμας στη Β. Αμερική, υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι πελάτες εκεί για κάτι μεγαλύτερο από ένα αυτοκίνητο πόλης που να διαθέτει τετρακίνηση.
Συνολικά η Fiat Chrysler Automobiles σκοπεύει να επενδύσει €48 δισ. την επόμενη 5ετία για την αύξηση των πωλήσεών της παγκοσμίως κατά 60%, στα 7 εκατ. αυτοκίνητα. Για τη Fiat όμως έχει μικρότερες προσδοκίες. Προβλέπει αύξηση πωλήσεων κατά 30% (στα 1,9 εκατ. αυτοκίνητα), υπολογίζοντας κυρίως στις αγορές της Αμερικής και της Ασίας και ελπίζοντας ότι δεν θα υποχωρήσουν άλλο οι πωλήσεις στην Ευρώπη.
ΔΙΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Επίσημα αποκαλυπτήρια του Fiat 500X – Με ποιους κινητήρες θα έρθει στην Ελλάδα
2.000 km με το Fiat Panda 4×4 1.3 MTJ Antartica
Οδηγούμε το νέο Fiat Panda Cross – ΦΩΤΟ
Παρουσιάστηκε η νέα έκδοση Cross του Fiat Freemont (VIDEO)
Η VW διαψεύδει το ενδιαφέρον της για τη Fiat, αλλά τα σενάρια οργιάζουν