Driveit

Ford Puma GEN-E – Δοκιμή: Το αιλουροειδές μπήκε στην πρίζα και άντε πιάσε το

Ικανό και για ταξίδι, βγάζει πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πόλη και δείχνει αρετές

Η Ford είναι από τις εταιρείες που έδωσαν αμέσως βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση και μάλιστα παρουσιάζει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με πολύ δυναμικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Έχοντας οδηγήσει όλα τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα της μάρκας, ισχυρίζομαι ότι καθένα έχει τη δική του ταυτότητα, από την επιθετική και σπορτίφ Mustang Mach-E και το μικρότερο στη γκάμα Puma GEN-Ε, έως το Explorer στα SUV και το Capri στα Crossover.

Η πρόσφατη εμπειρία μου με το Puma GEN-E, φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα, κυρίως από το γεγονός να διαπιστώσω αν με μικρότερη μπαταρία μπορώ να κάνω το συνηθισμένο ταξίδι μέχρι την Πελοπόννησο, με ενδιάμεση στάση, βέβαια, για να φορτίσω και να έχω γεμάτη μπαταρία.

Κι επειδή λέω γεμάτη, θα επισημάνω κάτι για όσους πηγαίνουν σε δημόσιους φορτιστές και φορτίζουν. Ας προσέχουν όταν θέλουν να σταματήσουν τη φόρτιση του δικού τους οχήματος, να μην πατούν τη διακοπή και του άλλου οχήματος, διότι ενώ περίμενα, υπολογίζοντας την ώρα ότι είμαι στο 100%, ξαφνικά είδα ότι ήμουν κοντά στο 80% και έπειτα έπρεπε να συνεχίσω ξανά τη φόρτιση. Απλά πράγματα.

Τώρα, για να γυρίσω στο Ford Puma GEN-E. Η «μπλε οβάλ» εταιρεία, λόγω του σήματός της, πλάι στα υβριδικά Puma έβαλε και ένα ηλεκτρικό, που δυσκολεύεσαι να το αναγνωρίσεις, αν εξαιρέσουμε την κλειστή μάσκα. Τόσο όμορφο και μυώδες είναι, που δεν χρειάστηκαν αλλαγές, ούτε προς όφελος της αεροδυναμικής, η οποία παίζει μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση ενέργειας.

ford-gen-e

Ξεχωρίζουμε και τα σκουρόχρωμα φωτιστικά Dynamic Matrix LED  με ενσωματωμένα τα φώτα ημέρας, που τονίζουν ακόμα περισσότερο το στυλ, όπως και τις ζάντες αλουμινίου τύπου μαργαρίτας με περίτεχνη σχεδίαση, αλλά και τη μικρή αεροτομή.

Οι πινελιές διχρωμίας με τις μαύρες λωρίδες στη μάσκα και στα μαρσπιέ, μαζί με τα μαύρα πλαίσια των παραθύρων, το μαύρο στο κάτω μέρος των καθρεπτών και το μαύρο στον προφυλακτήρα, δημιουργούν μια ευχάριστη αντίθεση.

Η φιλόξενη και γνώριμη καμπίνα, με θαυμάσια σε πλευρική στήριξη καθίσματα από δέρμα και αλκαντάρα, με το τεράστιο σπορ τιμόνι και τη διχρωμία στα πλαστικά και τις ταπετσαρίες, διαθέτει δύο ψηφιακές οθόνες, μια 12,8 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια 12άρα για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας SYNC 4, με πλήρη συνδεσιμότητα και ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό.

ford-gen-e

Η απουσία διακοπτών αφήνει τεράστιο χώρο στην κονσόλα, με ποτηροθήκες, χώρο αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο και θέση ασύρματης φόρτισης smartphone. Η εκκίνηση γίνεται με πλήκτρο στο ταμπλό, ενώ το κιβώτιο μιας σχέσης λειτουργεί από μοχλό στο τιμόνι, που έχει ενσωματωμένη και λειτουργία στάθμευσης.

ford-gen-e

Χωρίς ψηλό κεντρικό τούνελ, θα καθίσει και πέμπτος επιβάτης, κάπως στριμωγμένα βέβαια, διότι για τέσσερις ενήλικες είναι το αυτοκίνητο, ενώ τα 478 λίτρα όγκου του χώρου αποσκευών είναι πολλά για την κατηγορία του. Κι αν σηκώσεις το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ θα βρεις ακόμα 145 λίτρα χώρου, κι αν σηκώσεις και το καπό, υπάρχουν ακόμα 43 λίτρα όγκου.

ford-gen-e

Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 168 ίππους με 290 Nm ροπής που σου δίνει 8 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Πόσο άλλο να πάει δηλαδή;

Η μπαταρία των 53 kWh είναι αρκετή για να κάνεις ταξίδι. Η Ford αναφέρει 376 χλμ. αυτονομία, μεικτή, οδηγώντας εντός και εκτός πόλης. Γνωρίζοντας ότι στον αυτοκινητόδρομο δεν έχεις το σταμάτα ξεκίνα για να μαζεύεις ενέργεια από το σύστημα ανάκτησης, οφείλεις να οδηγείς με σύνεση για να βγάλεις χιλιόμετρα μέχρι την επαναφόρτιση.

Στην πόλη με το One Pedal Drive, δηλαδή οδηγώντας μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, έχεις μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και κατά συνέπεια μαζεύεις περισσότερη στη μπαταρία, με αποτέλεσμα να μπορείς να φτάσεις τα 523 χλμ. αυτονομίας που δίνει η Ford.  

ford-gen-e

Και με τα προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport και Slippery, κινείσαι κατά το δοκούν, ανάλογα τις συνθήκες, ενώ θα φορτίσεις και γρήγορα.

Καλό το σύστημα διεύθυνσης, σχετικά μικρός ο κύκλος στροφής και με απουσία περιττών κλίσεων, με τη σφικτή ανάρτηση να μου αρέσει αρκετά.

Καταλήγοντας, η Ford πλαισιώνει το Puma GEN-E με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που θέλουν, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα, κάποια σχετική εξοικείωση.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα