Κυριακή, 28 Απρ.
22oC Αθήνα

H McLaren λέει όχι στα SUV και δηλώνει πιστή στα supercar

H McLaren λέει όχι στα SUV και δηλώνει πιστή στα supercar

Την περασμένη εβδομάδα ο CEO της Aston Martin, Andy Palmer, δήλωσε ότι η εταιρεία εξελίσσει ένα SUV επειδή «πρέπει να πάψει να εξαρτάται από μια τόσο περιορισμένη γκάμα».

Ο ομόλογός του στην McLaren Automotive, Mike Flewitt, πιστεύει πως η μάρκα μπορεί να είναι κερδοφόρα χωρίς να χρειαστεί να μπει σε αυτή την κατηγορία.

Κι αυτό παρ’ ότι οι άλλες premium βρετανικές μάρκες, όπως η Bentley και η Rolls-Royce (και, φυσικά, η Aston Martin) έχουν ήδη ανακοινώσει τα πλάνα τους για το λανσάρισμα υπερπολυτελών SUV.

Ο Flewiitt θεωρεί ότι ένα μικρό πορτφόλιο δεν αποτελεί πρόβλημα αν επικεντρωθείς σε τρεις τομείς.

Ο πρώτος είναι να μην εξαρτάσαι από μία μόνο αγορά. Η McLaren διαθέτει το 35% της παραγωγής της στις ΗΠΑ, το 30% στην Ασία και το 20% στην Ευρώπη. «Πρέπει να διατηρήσουμε αυτή τη διασπορά», λέει. «Για παράδειγμα, η Κίνα είναι εξαιρετικά απρόβλεπτη. Εφόσον στηριχθούμε υπερβολικά εκεί, κινδυνεύουμε να χάσουμε πολλές πωλήσεις εάν αλλάξει κάτι.»

Η δεύτερη παράμετρος είναι ο περιορισμός του κόστους. Ένας τρόπος για να το πετύχεις είναι να χρησιμοποιήσεις έξυπνα την τεχνολογία που έχεις ήδη εξελίξει. Για παράδειγμα, το νέο βασικό μοντέλο της McLaren, που θα παρουσιαστεί τον άλλο μήνα στο σαλόνι της Νέας Υόρκης και θα έχει τιμή εκκίνησης €170.000, χρησιμοποιεί μια έκδοση του ανθρακονημάτινου σασί και του υπερτροφοδοτούμενου V8 που κινούν τις πολύ ακριβότερες 650S και Ρ1.

Τέλος, για να βγάλεις χρήματα πρέπει πρώτα να ξοδέψεις. Η McLaren σκοπεύει να επενδύει €415 εκατομμύρια το χρόνο στην εξέλιξη νέων μοντέλων. Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός supercar είναι ανυπόμονοι και θέλουν ό,τι πιο νέο κυκλοφορεί, οπότε ο κύκλος ανανέωσης πρέπει να είναι χρονικά σύντομος.

«Όσο ταχύτερα ανανεώνεις τα αυτοκίνητά σου, τόσο περισσότερο μπορείς να διατηρήσεις υψηλές τιμές», επισημαίνει ο Flewitt. Η 650S, που αντικατέστησε την σχετικά φρέσκια MP4-12C, θα δεχθεί ένα εκτεταμένο facelift.

Μέχρι στιγμής, ο μόνος κατασκευαστής της κατηγορίας που αρνείται να περάσει στα SUV είναι η Ferrari. Η McLaren θ’ αργήσει να πετύχει το υψηλό περιθώριο κέρδους (14%) των Ιταλών αλλά ήδη έχει ξεπεράσει τις 1.400 πωλήσεις ετησίως που χρειάζονται για να είναι κερδοφόρα και η προσθήκη της μικρότερης Sports Series θα διπλασιάσει αυτό το νούμερο στις 3.000.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε