Σε λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 22 Νοεμβρίου, η Mercedes-Benz γιορτάζει 125 χρόνια από τότε που κατασκευάστηκε το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο, το Mercedes 35 hp, από την Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) στο Cannstatt.
Αυτό το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε κατόπιν αιτήματος του Emil Jellinek, επιχειρηματικού εταίρου της DMG και παθιασμένου οδηγού, που ήταν και ο σημαντικότερος πελάτης της εταιρείας. Μόνο μέσα στο 1900, παρήγγειλε συνολικά 72 νέα οχήματα, τα οποία μεταπώλησε σε αγοραστές από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα της Ευρώπης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το Mercedes 35 hp ήταν ένα καθημερινό όχημα υψηλών επιδόσεων, για την εποχή του, και η σπορ έκδοση διακρινόταν στους αγώνες.

Μόλις 14 χρόνια μετά την εφεύρεση του αυτοκινήτου από τους Carl Benz και Gottlieb Daimler, το Mercedes 35 hp του 1900 αποτέλεσε σταθμό με τον επαναστατικό συνολικό σχεδιασμό του, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική εξέλιξη του σύγχρονου αυτοκινήτου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για την ιστορία, ο Maybach, ο σπουδαίος επικεφαλής σχεδιαστής της DMG, και η ομάδα του αναπτύσσουν ένα πλήρως επανασχεδιασμένο όχημα. Το Mercedes 35 hp είναι το πρώτο αυτοκίνητο που απομακρύνεται εντελώς από την ιδέα της μηχανοκίνητης άμαξας: το κέντρο βάρους, το μακρύ μεταξόνιο και το φαρδύ μετατρόχιο προσφέρουν ένα επίπεδο οδικής ασφάλειας και σταθερότητας που δεν είχε επιτευχθεί ποτέ μέχρι τότε. Πρόσθετες καινοτομίες περιλαμβάνουν την κεκλιμένη κολόνα του τιμονιού και το κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη που λειτουργεί με το πόδι – καθοριστικές βελτιώσεις από εργονομική άποψη και χαρακτηριστικά που παραμένουν θεμελιώδη στη μηχανολογία των αυτοκινήτων μέχρι και σήμερα.
Ο καινοτόμος σχεδιασμός καθιστά δυνατή τη χρήση ενός νέου, υψηλών επιδόσεων κινητήρα. Ο τετρακύλινδρος αυτός κινητήρας 5,9 λίτρων, σχεδιασμένος από τον Josef Brauner, αποδίδει 25,7 kW (35 ίππους) στις 950 σ.α.λ. – ένα εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή. Η εφεύρεση του ψυγείου τύπου κηρήθρας από τον Maybach επιτρέπει την αποτελεσματική ψύξη και τη διατήρηση της υψηλής απόδοσης. Η δομή τύπου κηρήθρας στο εμπρός τμήμα του οχήματος, ήταν αρχικά μια καθαρά τεχνική αναγκαιότητα όμως από το 1926 και έπειτα εξελίσσεται σε εμβληματικό στοιχείο σχεδίασης της μάρκας Mercedes. Στη Mercedes-Benz GLC που παρουσιάστηκε πρόσφατα, αυτό το μοτίβο του ψυγείου αποτελεί μια σύγχρονη έκφραση που υποδηλώνει το μέλλον του αυτοκινήτου.
Η σπορ έκδοση συμμετείχε στην Εβδομάδα Αγώνων της Νίκαιας (25-29 Μαρτίου 1901), κατακτώντας τη νίκη στη διαδρομή Νίκαια–Σαλόν–Νίκαια, μήκους 392 χιλιομέτρων, ενώ επικράτησε και στην ανάβαση της La Turbie, μεταξύ άλλων.
Μία ακόμη στρατηγικά καθοριστική απόφαση λαμβάνεται επίσης το 1900: η DMG αγοράζει ένα οικόπεδο 185.000 τετραγωνικών μέτρων στο Untertürkheim – τη σημερινή κύρια μονάδα παραγωγής της Mercedes-Benz. Ο Gottlieb Daimler δεν πρόλαβε να δει αυτές τις σημαντικές εξελίξεις, καθώς απεβίωσε στις 6 Μαρτίου 1900, σε ηλικία μόλις 65 ετών.
