Κυριακή, 28 Απρ.
17oC Αθήνα

Ρεκόρ πωλήσεων για το VW Group το 2014

Ρεκόρ πωλήσεων για το VW Group το 2014

Οι 12 μάρκες του Ομίλου Volkswagen πούλησαν πέρσι πάνω από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, με την Porsche να έχει τη μεγαλύτερη άνοδο.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις του Group VW έφτασαν τα 10.217.000 αυτοκίνητα το 2014 και τα κέρδη του προ φόρων τα 14,8 δις ευρώ, 19% παραπάνω από το 2013. Το συνολικό περιθώριο κέρδους του ομίλου ανέβηκε στο 7,3% από το 5,9% που ήταν το 2013.

Από τις 12 μάρκες του Group VW, η Porsche σημείωσε τη μεγαλύτερη ετήσια πρόοδο, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν από τα 155.000 στα 187.000 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων 59.363 νέων Macan. Ακόμη και η εξωτική 918 Spyder έφτασε τις 545 πωλήσεις.

Αν και τα έσοδα της Porsche αυξήθηκαν κατά 20% το 2014, το περιθώριο κέρδους της, που ήταν πρώτο στον κόσμο το 2013 με 18%, έπεσε στο 15,8%, πιθανώς λόγω των επενδύσεων σε νέα μοντέλα και την επερχόμενη νέα μπροστομήχανη πλατφόρμα MSB.

Η ίδια η VW ως μάρκα πούλησε 6.119.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 1,6% σε σχέση με το 2013. Όμως το κέρδος εκμετάλλευσης μειώθηκε σημαντικά, κατά 14,4%, πράγμα που ο CEO της εταιρείας, DrMartin Winterkorn, αποδίδει στην πολιτική κρίση που επηρεάζει τη ρωσική αγορά, καθώς και σε «ευμετάβλητες ισοτιμίες και μια αβέβαιη παγκόσμια οικονομία». Το περιθώριο κέρδους της VW επίσης μειώθηκε από το 2,9% στο 2,5%.

Το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις ήταν το Golf, με 1.011.000 μονάδες παγκοσμίως – ένα άλμα από τις 824.629 μονάδες του 2013. Το επόμενο μοντέλο ήταν το Jetta (ή Sagitar στην Κίνα), με 926.277 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Polo (753.754) και το Passat (747.583). H VW πούλησε επίσης 4.061 Phaeton και 106 από τα σούπερ-οικολογικά XL1.

H Skoda πέρασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου, πουλώντας 1.049.682 αυτοκίνητα, με το Octavia να σέρνει το χορό με 397.433 πωλήσεις. Το περιθώριο κέρδους της τσέχικης φίρμας αυξήθηκε από το 5,1% στο 7%, πράγμα που την καθιστά έναν από τους πιο κερδοφόρους μαζικούς κατασκευαστές.

Η SEAT παραμένει στο κόκκινο, παρότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% στις 394.860 μονάδες, κυρίως χάρη στο Leon του οποίου οι πωλήσεις ανέβηκαν από τις 114.000 στις 157.087. Οι ζημιές της φίρμας περιορίστηκαν από τα 151 εκατ. ευρώ του 2013 στα 127 εκατομμύρια.

Η Bentley επανέκαμψε πανηγυρικά μετά την ύφεση, πουλώντας 11.033 αυτοκίνητα το 2014 – μεταξύ των οποίων 4.556 τετράθυρα Flying Spur και 3.442 κουπέ Continental GT. Το κέρδος εκμετάλλευσης έφτασε τα239 εκατ. ευρώ, αν και το περιθώριο κέρδους μειώθηκε ελαφρώς στο 9,7%.

Η Audi είχε μια καλή χρονιά, με πωλήσεις που έφτασαν τα 1.744.000 αυτοκίνητα, από 1.578.000 το 2013 – μια αύξηση 10,1%. Όμως, οι μεγάλες επενδύσεις σε καινούργια μοντέλα όπως το επερχόμενο Α4 και η νέα πλατφόρμα MLB, συνέτειναν στο να μειωθεί το περιθώριο κέρδους από το 10,1% στο 9,6%. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε