Κυριακή, 5 Μαΐ
19oC Αθήνα

Σκάνδαλο VW: Απαιτείται διπλή λύση για την αποκατάσταση των αυτοκινήτων

Σκάνδαλο VW: Απαιτείται διπλή λύση για την αποκατάσταση των αυτοκινήτων

Ειδικοί της βιομηχανίας αυτοκινήτου λένε ότι η Volkswagen θα χρειαστεί να βρει όχι μία, αλλά δύο λύσεις, ανάλογα με το σύστημα ελέγχου ρύπανσης του αυτοκινήτου για να ακυρώσει το παράνομο λογισμικό.

Πριν από λίγες μέρες είδαμε τη VW να δηλώνει ότι υπολογίζει τα προς ανάκληση αυτοκίνητα του ομίλου περίπου σε έντεκα εκατομμύρια. Ο στόχος της ανάκλησης είναι να αφαιρεθεί το λογισμικό παραπλάνησης, γνωστό και ως «συσκευή παράκαμψης», που χειραγωγούσε τις επίσημες μετρήσεις ρύπων στις ΗΠΑ.

Τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα που έχουν διακριβωθεί μέχρι στιγμής ότι εμπλέκονται στο σκάνδαλο είναι αυτά με κινητήρα 1.6 ή 2.0 TDI, της σειράς ΕΑ189, Euro 5. Γι’ όλα αυτά τα αυτοκίνητα ειπώθηκε από το VW Group ότι θα αποκατασταθούν, μέσω μιας «διαδικασίας service» για να γίνουν σύννομα με τους κανονισμούς.

Και ενώ αρχικά θεωρήσαμε ότι πρόκειται για μια διαδικασία επαναπρογραμματισμού της ECU, ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και Αμερικανοί ελεγκτές, υποστηρίζουν ότι θα χρειαστεί και αντικατάσταση hardware σε κάποια μοτέρ. Με άλλα λόγια εξαρτήματα και μπορεί και ολόκληρη η ηλεκτρονική διαχείριση.

Κατά τους ειδικούς λοιπόν θα υπάρξουν δύο λύσεις και το ποια θα επιλεγεί για κάθε μοτέρ έχει να κάνει με το σύστημα ελέγχου καυσαερίων που χρησιμοποιεί. Σύμφωνα με την EPA, η αποκατάσταση των μοντέλων 2009-2014 θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο, καθώς είναι εξοπλισμένα με συσκευές γνωστές ως «παγίδες φτωχών οξειδίων του αζώτου».

Αυτές εξελίχτηκαν για να μειώνουν τα οξείδια του αζώτου στο σύστημα εξάτμισης. Γυρνώντας στο 2012, η Volkswagen άρχισε να διαθέτει το ίδιο μοτέρ 2.0 TDI με πιο πολύπλοκο σύστημα ελέγχου καυσαερίων, γνωστό ως Selective Catalytic Reduction, που ψεκάζει μια υγρή ουρία στην εξάτμιση για να μειώσει τα υδροξείδια του αζώτου.    

Το λογισμικό που θα φορτωθεί και στους δύο τύπους του συστήματος ελέγχου καυσαερίων θα πρέπει να αναθεωρηθεί και σε κάποιες περιπτώσεις θα απαιτηθεί και η αντικατάσταση της ηλεκτρονικής διαχείρισης. Σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, οι τροποποιήσεις αυτές θα μπορούσαν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ θα μπορούσαν να αυξήσουν και την κατανάλωσή του.

Η Volkswagen θα αποκαλύψει τον Οκτώβριο, όπως εξάλλου της έχει δοθεί προθεσμία, το σχέδιό της για την αποκατάσταση των σχεδόν έντεκα εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων που προέρχονται από τις VW, Audi, Škoda, SEAT, αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά τους, για όσες έχουν τέτοια.

 

 

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε