O πρώην επικεφαλής της Porsche ανέλαβε το τιμόνι της VW τον Οκτώβριο του 2015 διαδεχόμενος τον Martin Winterkorn σε μια εποχή που η εταιρεία συγκλονίζονταν από το dieselgate.
H διαχείριση της κρίσης από τον Muller ήταν κατά γενική ομολογία ιδανική γι’ αυτό και η αύξηση κατά 40% των αποδοχών του το 2017 σε σχέση με το 2016.
Μόλις χθες όμως, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η VW ανακοίνωσε την πρόθεσή της να τον αντικαταστήσει, στο πλαίσιο της «διοικητικής αναδιοργάνωσης της εταιρείας».
Επικρατέστερος για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου σύμφωνα με δημοσιεύματα εμφανίζεται ο μέχρι σήμερα επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, ο Herbert Diess, ο οποίος μέχρι το 2015 ανήκε στο δυναμικό της BMW.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το συμβόλαιο του Matthias Muller έληγε το 2020, ενώ ερωτηθείς πέρυσι από τους FT αν αυτό θα ανανεωθεί είχε απαντήσει «πόσο θα μείνω; Μέχρι τα 100 μου χρόνια;».
Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί αν πρόκειται περί οικειοθελούς αποχώρηση ή όχι. Στελέχη της εταιρείας κοντά στον Muller διέρρεαν ότι ολοκλήρωσε το έργο του και θέλει να αποσυρθεί. Στον αντίποδα, μια άλλη άποψη θέλει κάποια πολύ υψηλά ιστάμενα στελέχη στο ΔΣ της εταιρείας να «πριμοδοτούν» την απομάκρυνσή του, φωτογραφίζοντας τους Wolfgang Porsche και Hans Michel Piëch, οι οικογένειες των οποίων ελέγχουν το 52%του VW Group, καθώς και του Προέδρου του, Hans Dieter Pötsch.
Πέρυσι ο Muller είχε πάρει την απόφαση να ξοδέψει 34 δισ. ευρώ με σκοπό η VW να προχωρήσει στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης, σαν αντιστάθμισμα στο dieselgate.
Στα «συν» του Herbert Diess είναι ότι κατάφερε να φέρει σε αίσιο πέρας τις δύσκολες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα.
Στις αρχές της θητείας του κ. Diess, ένας πρώην αξιωματούχος της VW δήλωσε ότι οι μέρες του έμοιαζαν αμέτρητες επειδή αγωνιζόταν με τα συνδικάτα. «Η αλλαγή της διάρθρωσης του κόστους στο Wolfsburg είναι σαν να περπατάς στους δρόμους της Μπογκοτά ψάχνοντας για εμπόρους ναρκωτικών χωρίς όπλο», είχε τονίσει ο συγκεκριμένος αξιωματούχος. Όμως ο Diess τα κατάφερε και αυτό φαίνεται να είναι το γεγονός εκείνο που ανέβασε τόσο πολύ τις μετοχές του στο ΔΣ της VW.
Σε κάθε περίπτωση οι επενδυτές χαιρέτισαν την είδηση της αντικατάστασης του Muller, με τις μετοχές της Volkswagen να σημειώνουν άνοδο μεγαλύτερη του 4%.