Αλλάζει πεδίο δράσης και από τα βουνά και τους κάμπους του WRC με τους αγώνες ράλι, ο Κάλε Ροβάνπερα πηγαίνει στις πίστες, με μονοθέσια.
Ο Φινλανδός, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι θέλει να ξεκινήσει μια νέα καριέρα από το 2026, και θα συμμετάσχει στην ιαπωνική σειρά μονοθεσίων Super Formula.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο 25χρονος οδηγός της Toyota, μετά από 6 χρόνια στην ομάδα θα αποχωρήσει στο τέλος της χρονιάς, όμως η συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία θα συνεχιστεί καθώς θα έχει την υποστήριξή της στη Super Formula.
Η αλήθεια είναι ακριβώς όπως την περιγράφει ο ίδιος, καθώς από μικρό παιδί στα ράλι έφτασε στο απόγειο.
«Έχοντας ήδη πετύχει τόσα πολλά στους αγώνες ράλι σε αυτή την ηλικία, άρχισα να σκέφτομαι ποιες άλλες δυνατότητες θα μπορούσα να έχω και ποιες άλλες προκλήσεις θα ήθελα να αναλάβω. Ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά νιώθω ότι είναι η σωστή για να κυνηγήσω τα επόμενα όνειρα και τις προκλήσεις μου. Είναι ξεχωριστό να έχω την υποστήριξη της Toyota Gazoo Racing από την αρχή αυτής της νέας πρόκλησης και να μπορώ να αγωνιστώ στην Super Formula», είπε ο Ροβάνπερα, επισημαίνοντας ότι: «Ξέρω ότι είναι σαν να πηδάω κατευθείαν στα βαθιά, προερχόμενος από τους αγώνες ράλι, αλλά ανυπομονώ πραγματικά γι’ αυτό και μαζί με την TGR έχουμε ένα καλό σχέδιο για να προετοιμαστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να προσπαθήσουμε να το αξιοποιήσουμε στο έπακρο».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αφού κατέκτησε τον τίτλο WRC2 το 2019, ο Ροβάνπερα ξεκίνησε με την εργοστασιακή ομάδα WRC της Toyota το 2020, κερδίζοντας δύο συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους το 2022 και το 2023. Έχει στο παλμαρέ του 17 νίκες σε ράλι μέχρι σήμερα, ενώ κατέχει το ρεκόρ για τον νεότερο οδηγό που τερμάτισε ποτέ στο βάθρο, νικητή και παγκόσμιο πρωταθλητή WRC. Ο Ροβάνπερα κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο μια μέρα αφότου έκλεισε τα 22 του χρόνια, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ για τον νεότερο παγκόσμιο πρωταθλητή που κατείχε ο Κόλιν ΜακΡέι, ο οποίος ήταν 27 ετών όταν στέφθηκε πρωταθλητής το 1995.
Πάντως, ο Ροβάνπερα βρίσκεται στη μάχη ενός τρίτου παγκόσμιου τίτλου φέτος. Απομένουν τρία ράλι και είναι 21 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος και ομόσταβλό του στην Toyota, Σεμπαστιάν Οζιέ.
Η Toyota δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ποιος θα αντικαταστήσει τον Ροβανπέρα στη σύνθεση του WRC για την επόμενη χρονιά.
Όσον αφορά στην εμπειρία του Ροβάνπερα από πίστα, το 2024 έτρεξε αγωνιζόμενος στο Porsche Carrera Cup Benelux and Italy, κερδίζοντας τρεις αγώνες στο πρωτάθλημα Benelux, ενώ είχε και τέσσερις νίκες στο WRC.
Επίσης, το 2024 οδήγησε και μονοθέσια Formula 4 και Formula Renault 3.5 στο Red Bull Ring, ενώ έτρεξε και με παλαιότερο μονοθέσιο Red Bull Formula. 1.