Η αγορά αυτοκινήτου πιέζεται στην Ευρώπη και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, από την αρχή του έτους οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρ’ όλα αυτά, οι ταξινομήσεις τον Απρίλιο ανέκαμψαν με αύξηση 1,3%, δείχνοντας σημάδια ανάκαμψης παρά το συνεχιζόμενο απρόβλεπτο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον.
Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο 4μηνο, ανήλθε στο 15,3%, πολύ μακριά από το αναμενόμενο. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος ισχύος μεταξύ των αγοραστών, καταλαμβάνοντας το 35,3% της αγοράς.
Από την άλλη, τα βενζινοκίνητα και ειδικά τα πετρελαιοκίνητα, μειώνονται συνεχώς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, οι πωλήσεις νέων, αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 26,4%, σε 558.262 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,3% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 63% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατέγραψαν σημαντικά κέρδη: Γερμανία (+42,8%), Βέλγιο (+31,3%) και Ολλανδία (+6,4%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε μείωση 4,4%, παρά την ανάκαμψη που παρατηρήθηκε τον Απρίλιο του 2025.
Υβριδικά αυτοκίνητα
Τα στοιχεία του τετραμήνου 2025 για τις ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ δείχνουν αύξηση κατά 20,8%, λόγω σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+44,9%), Ισπανία (+35,8%), Ιταλία (+15%) και Γερμανία (+11%). Αυτό οδήγησε σε ταξινομήσεις 1.285.486 μονάδων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 35,3% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ.
Όσον αφορά στα plug-in hybrid αυξήθηκαν κατά 7,8% το τετράμηνο, σε σύνολο 287.850 μονάδων. Αυτό οφείλεται σε σημαντικές αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+46,6%) και η Ισπανία (+42,8%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in hybrid αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,9% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 7,2% το ίδιο διάστημα του 2024.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Μέχρι το τέλος Απριλίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική μείωση κατά 20,6%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις: Γαλλία (- 35,2%), Γερμανία (-26,6%), Ιταλία (-14,4%) και Ισπανία (-12,7%).
Με 1.041.176 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκε στο 28,6%, από 35,6% την ίδια περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 26,4%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να διαμορφωθεί στο 9,6%, το τετράμηνο. Συνολικά, παρατηρήθηκαν διψήφιες μειώσεις στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.